torsdag, december 06, 2007

Mediakarriär

Sakta men säkert jobbar jag upp mig inom media. Började med några korta tidningsintervjuer i lokaltidningar, jobbade så småningom upp mig till riksplanet.

Sedan radiointervju i Radio Stockholm, TV i lokal kanal och så igår, kronan i min mediakarrriär, en lång intervju i direktsändning i TV4 Sport. Om Hammarby såklart.

Meningen var att klubbens ordförande och petit moa skulle medverka tillsammans, men i sista stund fick ordföranden annat för sig, så jag fick vara med alldeles själv.

Hur det gick? Tja, tror det gick rätt hyfsat. Idag sorterar jag alla TV-anbud, där det mest intressanta just nu är att överta Rikard Sjöbergs programledarroll i Miljonärsprogrammet. Kommer inte ihåg vad det heter, men det skriver de säkert i manuset.

Får jag inte det jag begär i betalning kan jag ju alltid ta steget in som väderpresentatör i TV3.

Jag stöddig? Inte då. Om jag missköter mitt jobb på StockholmsBuss? Lite kanske, men jag har så bra medarbetare så jag är inte orolig.