tisdag, december 04, 2007

Niklas Wikegård är en pajas

Du vet alldeles säkert vem Niklas Wikegård är. Exakt, en pajas utan koppling mellan hjärna och mun. En betald åsiktsmaskin som säger saker i TV och därmed betraktas som seriös. Usch.

I går kväll lät han truten glappa i TV när han ansåg Hammarby Hockey dansade dödsdansen och att det bara var att lägga ner.

Den 5:e oktober skrev han däremot följande på sin blogg:

Igår rapporterades att Hammarby Hockey är på vippen att försättas i konkurs. Idag fredag når oss andra tongångar. En ekonomisk överenskommelse är träffad och Bajen lever vidare. Tack för det. Vi behöver definitivt inte en klubb mindre i svensk ishockey.

Men som sagt, money rules, även Wikegård kan ändra åsikt för en tillräckligt hög stapel av åsiktspengar. Hans uppdrag är att mot betalning, i TV säga kontroversiella saker även om han själv tycker motsatsen.

Det är väl det som kallas att sälja sig till djävulen. Men så har han ju tränat Djurgården också.