Idag är det den Internationella Dansdagen. Den är viktig att fira. Visserligen sammanfaller den inte med min stora dansdag, men man kan ändå se den som min tribute till den höstnatt 1972 då jag bjöd upp discoteket Grevens snyggaste tjej till dans.
Den dansen slutade med förlovning, giftemål, barn, radhus, Volvo och hund.
Det är samma tjej, som nu utvecklats till kvinna och ännu lika vacker, som jag fortfarande är gift med. Det är coolt. Men tiden går fort, barnen är utflugna sedan länge, radhuset blev villa, Volvo blev BMW, och en segelbåt har ersatt hunden.
Ja, det blev kanske en privat liten utvikning av ämnet Internationella Dansdagen. Fira den väl. Varför inte bjuda upp en arbetskamrat? Men ta det försiktigt, det kan sluta hur som helst.
Den dansen slutade med förlovning, giftemål, barn, radhus, Volvo och hund.Det är samma tjej, som nu utvecklats till kvinna och ännu lika vacker, som jag fortfarande är gift med. Det är coolt. Men tiden går fort, barnen är utflugna sedan länge, radhuset blev villa, Volvo blev BMW, och en segelbåt har ersatt hunden.
Ja, det blev kanske en privat liten utvikning av ämnet Internationella Dansdagen. Fira den väl. Varför inte bjuda upp en arbetskamrat? Men ta det försiktigt, det kan sluta hur som helst.
Men nej, den är inte min. Den tillhör Jonas, jag ska inte kalla honom svärson, men han är Sofias sambo, alltså ungefär samma sak. Bågen ska stå förvarad hemma hos oss tills vidare.


Det här går inte. Det enda raka är att de bästa fordonsframförarna på väst- resp ostkusten går ihop och startar en landsomfattande kör- och uppförandeskola i trafiken. För några bra förare i Skåne finns inte, smålänningar är för snälla, norrlänningar är för sega typ "jo, det bar å kör". 
Endast slagen av branschens Leading Lady Anna Grönlund. Det får vi ta, men vi är med på listan i alla fall. Tro nu inte bara att det där Lidköpingsföretaget hamnade över oss i listan, näe, vi är lika heta, men med rätten till högre bokstavsranking snodde de den bildliga platsen före oss.