fredag, maj 07, 2010

En spegel av min själ

Om du tittar noga på min båt på bilden, så ser du tydligt skillnaden mellan förr och nu. Det blanka är nuet, rent, oskuldsfullt och oförstört. Det gamla är ingrott, oputsat, strävt och allmänt otrevligt.

Man kan förändra saker. Hårt jobb ger som synes resultat. I det här fallet ont i ryggen och värk i både handleder och armar. Men även positiva effekter som gladare själ, leende medmänniskor, finare båt och lite allmänt sol i sinnet.

Med andra ord gäller samma regler för båtar som för människor. Man måste jobba hårt med det material man har om man vill åstadkomma förändringar. Ibland gör det till och med ont.

Fan vad djupsinnigt det blev. Och det en helt vanlig fredag.