torsdag, januari 27, 2011

Helvetespass

I morse hade jag en timmes träning med min PT på gymet. Det var ingen lek precis. Nu har vi börjat slutträningen inför skidresan vecka 9 till Bad Hofgastein. Nu ska vi hålla på så här 2-3 ggr per vecka fram till resan.

Efter 20 min trodde jag att jag skulle avlida, mina ben darrade, min överarmar darrade, mina axlar protesterade våldsamt och jag flåsade som en värsta fläkt på högfart. Men fan så kul det ändå var.

Konstigt, man plågar sig så det nästan smakar blod i munnen, men två minuter senare när pulsen lagt sig, så känns det hur bra som helst. ´"-det betyder att du i grunden är vältränad", sa PT-Tompa, och det gjorde mig förstås både extra glad och också lite stolt över mig själv.

Den här bilden beskriver min psykiska och fysiska status precis just nu. Ha överseende om du ringer.