tisdag, maj 24, 2011

Nämen lilla pluttegubben

Rubriken hänvisar inte till mig. Det var längesen jag var en sån. Jag syftar istället på världens bästa Valter, ett av mina två barnbarn. Han fyller 6 år till hösten och igår opererades han. Också. Kan farfar så kan jag. Typ.


Under narkos fick han sina halsmandlar bortplockade. Så nu är han ordinerad soppa, krämer, smärtstillande och framförallt glass i stora mängder. Inte f-n fick jag någon glassordination inte. Trista röda och oranga piller morgon och kväll fick jag. Hur gott smakar såna?

Lilla plutten, det första han frågade efter när han vaknade var sina gossedjur och isglassen, för det hade han minsann blivit lovad i förväg.

Undrar vad han tänker göra under sin sjukskrivning. Gå till dagis i alla fall eller vara hemma och softa?