onsdag, juni 15, 2011

Aldrig får man vara riktigt glad

Kom hem igår kväll, glad och lycklig efter några härliga seglingsdagar. Glad och lycklig att åter få vara en hyggligt frisk människa, visserligen med en plåtmojäng inopererad i bröstet, men likväl glad och lycklig. Glad och lycklig att ännu en gång vara tillbaka på kontoret för att omedelbart få kasta mig över de exakt 199 mail som ramlat in unde de här dagarna.

Så läser jag dagens morgontidning och dunsar omedelbart ner i det Mörka Hålet. Hur ska jag göra nu då? Snart börjar ju Wimbledontennisen och den sänds ju på TV. Törs jag någsonsin mer se Bonde söker Fru, Bachelor, Hawahi 5-0 och liknande kvalitetsprogram?