Som jag tolkat det hela så föreligger nu ingen omedelbar risk för snö och halka. Så därför ägnades dagens lunch till att åka till däckverkstaden för att skifta från vinter- till sommardäck. Kändes bra, fick nästan lite vårkänslor.
Om du undrar varför jag inte gör det själv, och det gör 8 av 10 läsare, så beror det på att jag använder samma fälgar till både sommar- och vinterdäck.