fredag, oktober 28, 2011

Ersättning


Den här lilla hjärtformade asken med choklad fick jag igår av kära hustrun. Det var rart och kärleksfullt. Varför tänkte inte jag på det? 39 år är ändå 39 år. Som vi varit ett par alltså. Å andra sidan åkte jag in till stan och hämtade henne från jobbet så det kanske jämnar ut sig.

Å tredje sidan kom hon 1 timme för sent till vår allra första dejt.

Å fjärde sidan så stog jag troget kvar i en hel timme på Norra Bantorget utan att egentligen veta om hon behagade dyka upp eller inte. Sånt glömmer man inte trots att 39 år har runnit iväg.

Om jag är långsint? Hur kan du tro det?