Först det positiva sett ur min synvinkel: det här är inte mitt ben.
Det negativa är att benet tillhör Kajsa, en av våra resenärer.
Veckans absolut sista åk ner till bussen, då skär skidan och hon störtar så brutalt att benet går av. Ambulans och sjukhusvistelse i fem dagar innan hon flygs hem.