måndag, februari 18, 2013

Nu är jag proppmätt

Idag har jag å tjänstens vägnar besökt ett slags kulturevenemang, nämligen en filmvisning hos fotografen och filmaren Anders Hanser i Stockholm.

Först en 50 minuter lång dokumentärfilm om hans vän Ralph Lundsten. Vem är det, kanske du frågar dig. Jo, det är han som "uppfann" den elektroniska musiken. Föreslår en snabb Googleslagning så blir du helt uppdaterad på denna fantastiska man.


Filmen var helt igenom en fantastisk beskrivning av en något udda men superhärlig människa. Han satt för övrigt alldeles framför mig i den lilla salongen.

Sedan blev det lite pausmingel och sedan visades ett bildspel om vår skärgård sett över alla årstider och med musik av Ralph Lundsten.

Det blev alltså två olika fotoevenemang på två dagar. Personligt rekord. Nu är jag proppmätt på kultur.