tisdag, april 09, 2013

Vi fortsätter bli klokare

Så var kursens del två avklarad. Den här gången fick vi ta del av kunskaperna hur man sköter sin vardagsmotion. Som om jag inte redan visste det med mina ungefärliga 5 fyspass i veckan.

Men ska sanningen fram så är det banne mig inte lätt att motionera regelbundet när man är turistbusschaufför. Därtill är arbetstiderna alltför oregelundna. Men, här kommer visdomsorden: Man kan om man vill.

Eller som Paolo Roberto säger: Man har fått både en överkäke och en underkäke för att kunna bita ihop.

Eller som jag säger: man har bara ett liv, en chans. Sumpa inte den chansen.