måndag, maj 20, 2013

Slutrapport eller Lögn och förbannad dikt

Nu har jag haft min nya deo några dygn och jag skulle enligt reklamen bli mer eller mindre bombad av nedfallande dösnygga änglar.

Icke en enda ängel har landat i min närhet. Förutom min fru förstås, men hon landade för ungefär 40 år sedan, så hon räknas inte in i det här projektet.

Men det är klart, en form av ängel fanns det, kanske den moderna varianten, hon skickade ett mail istället. Det där som jag skrev om i mitt förra inlägg.

Nja, jag är nog trots allt lite tveksam till den där s.k. skönhetsreklamen i TV. Tänk då på alla kvinnliga produkter som visas i rutan. Många lögner blir det om man räknar i hop alla floskler.

Är det inte rent fantastiskt hur mycket pengar som satsas på rena lögner och lurendrejerier. I TV. På bästa sändningstid.

Kusligt nog så noterade jag att gräset i trädgården började växa ohyggligt fort efter att jag gått ut och hämtat morgontidningen. Kan det ha något samband med min nya deo?