torsdag, juni 06, 2013

Jag fick ett underligt mail, kanske så kallat näthat

I går natt skickade någon det här mailet till mig. Själv har jag ingen aning om vem denna anonyma människa är.

Peo HanDärBorta 
01:11 (13 timmar sedan)
till mig
Till herr vd:n!

Hej!

Du, Göran Demnert, tycker du fortfarande att bussförare är idioter?

I så fall beräknar jag din IQ till drygt 3, med tanke på att du kan andas (med vissa besvär), och att du är moderat, med tanke på din fruktansvärt positiva människosyn, eller hur?

Det vore trevligt att få veta din åsikt om den möjliga strejk som nu är under uppsegling, tack vare bussarbetsgivarnas negativa inställning till att ge just bussförare en dräglig tillvaro.

Med utmärkt högaktning, i väntan på ett uppriktigt svar

PeO, HDB