tisdag, juli 16, 2013

Jag har slarvat.

Rubriken är en underdrift. Jag har slarvat väldigt mycket. Min träning har varit synnerligen blygsam sedan början av juni. Har inte följt mitt träningsavtal med PT-Tommy. Bara lite.

Så då har jag dåligt samvete. Och så har jag som extra börda dåligt samvete för att jag har dåligt samvete. Jobbigt läge.

Men nu s----er jag i mitt artrosknä. I afton sprangs det minsann 5 km och det kändes kanonhärligt. Måste ju snabbt komma i samma fina form jag hade i våras och vintras. Om ungefär en månad börjar ju tennissäsongen igen och de där snabba 40-45 åringarna har säkert tränat hela sommaren.

Så från och med idag börjar Görans hårdträningsprogram, ty jag följer gurun Paolo Robertos kloka ord: man kan inte tänka sig i form. Man måste göra något. Det gjorde jag idag. Bra Göran.