fredag, augusti 30, 2013

Projekt Vätternrundan

Nu. Nu är den seriösa delen av projekt Vätternrundan igång. Misstänker starkt att jag här i bloggen kommer att redovisa allt som rör projektet.

A. första träningspasset på gymmet nu genomfört med PT-Tommy. Rätt lugnt eftersom det var första passet. Trots det ordentlig träningsvärk i skuldror och axelparti.  Det här programmet ska jag köra i två veckor, sedan blir det nytt och sannolikt snäppet tuffare. Många cykelmuskler kommer att få sig en duvning.


B. Hotell bokat i Vadstena vilket var närmast Motala man kunde hitta rum under tävlingsdagarna.

C. Kollat anmälningsförfarandet. Knepigt. Gäller att hänga på låset när de öppnar anmälningen den 4/11 exakt kl 1900. Förra året tog platserna slut efter 2 timmar och 45 minuter.

D. Förberedande av cykelköp. Många cykelsidor på nätet har genomlästs, men ännu så länge är jag cykellös.