torsdag, november 28, 2013

Bussbranschen är på väg att bli starkare

Bussbranschens Riksförbund går vid årskiftet ihop med BussArbetsgivarna. Det blir nog bra, och sannolikt blir därmed bussbranschen en lite starkare aktör på transportfronten.

Vi, alltså StockholmsBuss, satsar också på att stärka vår ställning. Men vi börjar på ett annat plan, vi satsar nu på mer muskulär styrka.

Dessutom har vi blivit inspiratörer också. Det här mailet kom till mig igår:

Jag ska bara meddela dig att jag har snott din ide.
Så idag  så började även vi på vår arbetsplats ( nästan alla hängde på) med armhävningar varje heltimme mellan kl 10.00 och 15.00. Efter nyår så kommer det att bli sittups. Ett bra kompliment till vanliga träningen. 


Det är ju hur kul som helst. Se här på lilla videosnutten hur enkelt det är på nästan ingen tid alls. Jag erkänner att mina armhävningar på filmen inte är klockrena, de är trots allt bara gjorda i studiesyfte.

Så, då undrar jag: Är ditt företag med på noterna med minst 10 armhävningar varje hel timme kl 10, 11, 12, 13, 14 och sista kl 1500. Minst två dagar i veckan. Är ni med?