måndag, maj 04, 2015

Statsministern och min fru

Statsministern och min fru har två likheter. De har lovat mer än de kan hålla.

Ber ödmjukast att få påpeka till dig käre läsare, såväl till min hustru, som läser detta, vad jag skrev häromdagen på min blogg.

.......hustrun har redan lovat att hon ska laga goda luncher varje dag.

I dag var hennes första ickearbetsdag som nybliven pensionär. Jag hade sett fram mot en dösmarrig lunch, kanske ett glas vin till, men bara ett litet, och kanske någon liten chokladbit som efterrätt. Ingenting märkvärdigare än så. Det är ju trots allt bara en måndag idag.

Detta var det som serverades. I glaset serverades vanligt kranvatten.


Nu förstår jag varför de som röstade rött i valet är djupt besvikna.

Men okey, även min hustru kan ju få en viss inkörningstid innan hennes lunchlöften träder i kraft.