tisdag, maj 13, 2008

Correction

Den yngre skaran av medarbetare har påpekat att tunnelbanan i Stockholm nu kallas Tuben.

Benämningen Tricken, som jag kallade den i mitt förra inlägg, är att betrakta som gammaldags och mossigt.

Användes tydligen mellan 1970-1989 eller så. Ber om ursäkt för att jag är dåligt bevandrad i moderna kollektivtrafiktermer.