onsdag, maj 14, 2008

Ett kollektivt HURRA

Äntligen, nej jag pratar inte om sjösättningen som ska ske i morgon. Jag pratar om kollektivkörfälten i Stockholm.

Nåddes idag av meddelandet att det från nu är tillåtet för turistbussar i beställningstrafik att köra i kollektivkörfälten i Stockholm. Om det gäller alla fält vet jag inte, men ändå, det är ju ett jättelyft.

Enligt uppgift beror det till stor del på BR:s enträgna lobbyverksamhet i ärendet. Skitbra, för att tala rent språk.

Men nu har vi bara ett problem, vem ansvarar för att spikmattorna rullas ut framför de bussar som tillhör företag som inte är medlemmar i BR och som nu åker räkmacka på andras bekostnad?

Jag kan ta på mig sträckan Sörentorp – Järva krog, vilka sträcka väljer ni andra?