onsdag, mars 09, 2011

Upplösningen / Dumstrut på

Du kanske kommer ihåg historien jag skrev om för ett tag sedan, där jag skrev att en buss från ett av de större bolagen kraschade en flygel på en bil nere vid Siljaterminalen.

Nu har upplösningen kommit i dagen. Jag fick idag ett mail från bussbolaget med ett bifogat brev från Trygg-Hansa. Där framgår att det var bilen som kört in i bussen, när bilföraren skulle svänga ut från sin parkeringsplats. Bussföraren var således helt oskyldig.

Sens moral, det finns olika sanningar om samma händelse. Intressant.

Eftersom jag innerst inne är en både ödmjuk och rättskaffens kille som erkänner när jag har fel, vilket inte är särskilt ofta, så sätter jag nu på mig dumstruten och ber Det Stora Bussbolaget om ursäkt om jag orsakade diverse känslostormar. Men jag är säker på att de fick något att prata om på fikarasten i alla fall.