Testade i morse på frukosttennisen hur det stod till med mina tenniskunskaper efter det att proppen brände av i skallen. Gick inget vidare. Fan också att just tenniscellen fick sig en tjottablängare. Det trodde jag inte.
Jag hade noll tajming i slagen och jag gjorde minst två dubbelfel i varje servegame. Kände mig som en nybörjare. Men som vanligt med tennis, det var skitkul. Jag kommer igen, jag SKA nå samma standard som före 27:e mars. Jag SKA det. Så tänker en riktig PG.
Efter tennisen gemensam frukost kl 08 på klubbstugans veranda med jättefin utsikt över Edsvikens vatten. En superhärlig start på dagen.
Sedan i vilan mellan jobbdagen och dess kvällspass klippte jag gräset. Nu är det bara däcksbytet till sommardäcken kvar. Kan bli vilken vecka som helst nu.
onsdag, juni 29, 2011
tisdag, juni 28, 2011
Tråkigt meddelande
Fick följande meddelande från min kollega på kontoret. Doch ingen av de två luddbollarna på bilden i mitt föregående inlägg.
When it hasen't been your day, your week, your month or even your year...
Virus har sänkt min dator. Totti.
FAAAN I HELVETE!!! GAH!
Det är faktiskt som Sofia skriver. Datorn är så gott som dödförklarad av Doktor Roffe. Nu ska den snabbt förflyttas för akutvård för att rädda vad som räddas kan av innehållet. Men en ny dator är tvunget att inköpas.
Tyvärr så var det idrotten som sänkte vår dator. Sofia skulle anmäla sig till nästa års Stockholm Marathon, och den sidan är just nu hackad och lyckades trassla in sig i Sofias dators innanmäte och förstöra det mesta.
Inte ens vårt virusskydd kunde stoppa attacken.
Men som den positiva Göran jag är denna vecka så kunde det ha varit värre. Vi kunde ha slarvat med backup t.ex. Och så får Sofia en ny skinande fin dator redo att möta nya utmaningar, kanske redan i slutet av denna vecka.
When it hasen't been your day, your week, your month or even your year...
Virus har sänkt min dator. Totti.
FAAAN I HELVETE!!! GAH!
Det är faktiskt som Sofia skriver. Datorn är så gott som dödförklarad av Doktor Roffe. Nu ska den snabbt förflyttas för akutvård för att rädda vad som räddas kan av innehållet. Men en ny dator är tvunget att inköpas.
Tyvärr så var det idrotten som sänkte vår dator. Sofia skulle anmäla sig till nästa års Stockholm Marathon, och den sidan är just nu hackad och lyckades trassla in sig i Sofias dators innanmäte och förstöra det mesta.
Inte ens vårt virusskydd kunde stoppa attacken.
Men som den positiva Göran jag är denna vecka så kunde det ha varit värre. Vi kunde ha slarvat med backup t.ex. Och så får Sofia en ny skinande fin dator redo att möta nya utmaningar, kanske redan i slutet av denna vecka.
söndag, juni 26, 2011
Fick en släng av Runners High
En bra midsommar trots allt. Blev lite busskörning och rätt mycket kontorsarbete. Det är ju förbannat roligt att köra buss, det går inte att komma ifrån.
Även kontorsarbete är kul och i helgen fanns gott om tillfällen att smita undan och fixa tonvis med "kan-göra-senare-jobb. Men gräsmattan är fortfarande oklippt och vinterdäcken sitter fortfarande på. Det finns viktigare saker i livet.
Idag, som just nu är söndagskväll, så fick jag plötsligt en sån oerhörd lusta för att springa, så då gjorde jag det. Efter 1 km fick jag plötsligt en euforisk lyckokänsla i hela kroppen. Jag skrattade när jag sprang alldeles ensam. Det var en förvånande men häftig känsla. Det lär kallas Runners High.
Nu blir det marsch pannkaka rätt in i duschen. I morgon börjar en ny härlig arbetsvecka.
Bästa hälsningar från PG. (Positiva Göran)
Även kontorsarbete är kul och i helgen fanns gott om tillfällen att smita undan och fixa tonvis med "kan-göra-senare-jobb. Men gräsmattan är fortfarande oklippt och vinterdäcken sitter fortfarande på. Det finns viktigare saker i livet.
Idag, som just nu är söndagskväll, så fick jag plötsligt en sån oerhörd lusta för att springa, så då gjorde jag det. Efter 1 km fick jag plötsligt en euforisk lyckokänsla i hela kroppen. Jag skrattade när jag sprang alldeles ensam. Det var en förvånande men häftig känsla. Det lär kallas Runners High.
Nu blir det marsch pannkaka rätt in i duschen. I morgon börjar en ny härlig arbetsvecka.
Bästa hälsningar från PG. (Positiva Göran)
torsdag, juni 23, 2011
Har jag börjat knarka?
Att jobba mycket verkar ge samma effekt som knark. När man väl börjat vill man inte sluta.
Jag vill det. Klart jag inte vill sluta, men det skulle vara skönt att ha det lite lugnt, lägga fötterna på bordet, sippa lite nybryggt kaffe och ställa frågan till den som lyssnar: "-å bilen går bra?"
Så är inte mitt liv just nu. Helst vill jag ha semester, men nu funkar inte det denna sommar. Inte så smart med tanke på vad som hände mig i våras, men ibland får man inte välja själv.
Bara att bryta ihop, sedan bita ihop, ta sig i kragen, skärpa till sig, lyfta sig i håret sedan fortsätta mot ljuset i tunneln. Just nu är det j---ligt långt dit, men med ett steg i taget så når jag dit. I bästa fall i lagom tid tills båten ska seglas tillbaka till torrsättning igen.
Men du, strunt i det, istället hoppas jag du får en härlig midsommar.
Jag vill det. Klart jag inte vill sluta, men det skulle vara skönt att ha det lite lugnt, lägga fötterna på bordet, sippa lite nybryggt kaffe och ställa frågan till den som lyssnar: "-å bilen går bra?"
Så är inte mitt liv just nu. Helst vill jag ha semester, men nu funkar inte det denna sommar. Inte så smart med tanke på vad som hände mig i våras, men ibland får man inte välja själv.
Bara att bryta ihop, sedan bita ihop, ta sig i kragen, skärpa till sig, lyfta sig i håret sedan fortsätta mot ljuset i tunneln. Just nu är det j---ligt långt dit, men med ett steg i taget så når jag dit. I bästa fall i lagom tid tills båten ska seglas tillbaka till torrsättning igen.
Men du, strunt i det, istället hoppas jag du får en härlig midsommar.
fredag, juni 17, 2011
Det var väldigt
Trodde den här våren och sommaren jobbmässigt skulle bli lite lugnare än tidigare år. Men hej vad jag bedrog mig. Det bara vräker in bokningar från alla håll och kanter. Hinner knappt med i svängarna. F´låt alla som mailar och som inte får svar direkt, nu vet du orsaken.
Kul såklart, men min egen sommar tycks försvinna i fjärran. Får ta igen det nästa sommar, för då blir det nog lite lugnare.
Kul såklart, men min egen sommar tycks försvinna i fjärran. Får ta igen det nästa sommar, för då blir det nog lite lugnare.
onsdag, juni 15, 2011
Aldrig får man vara riktigt glad
Kom hem igår kväll, glad och lycklig efter några härliga seglingsdagar. Glad och lycklig att åter få vara en hyggligt frisk människa, visserligen med en plåtmojäng inopererad i bröstet, men likväl glad och lycklig. Glad och lycklig att ännu en gång vara tillbaka på kontoret för att omedelbart få kasta mig över de exakt 199 mail som ramlat in unde de här dagarna.
Så läser jag dagens morgontidning och dunsar omedelbart ner i det Mörka Hålet. Hur ska jag göra nu då? Snart börjar ju Wimbledontennisen och den sänds ju på TV. Törs jag någsonsin mer se Bonde söker Fru, Bachelor, Hawahi 5-0 och liknande kvalitetsprogram?
måndag, juni 13, 2011
Haveriutredning
En haveriutredning ang den totalhavererade skeppskikaren har påbörjats. Samtliga misstankar mot norska besättningsmän har avskrivits.
Istället fokuserar utredningen mot ett gäng svenska ungdomar och deras vilda segling midsommarveckan 2010.
Utredningen fortsätter i afton på Utö där Dannes krog har beslagtagits som utredningslokal. Båten är tillfälligt förtöjd i Gästhamnen tills vidare.
söndag, juni 12, 2011
Ready for take off
Nu ligger hon äntligen i plurret. Saknas bara besättning, men när kompis Norrmannen tävlat klart i hästhoppning (!) så tuffar vi till mastkranen och sedan gör vi fjärdarna osäkra i några dagar.
torsdag, juni 09, 2011
Men va konstigt
Fråga: Hur mycket kan man skylla på att ha haft en stroke?
- vinterdäcken, dock dubbfria, sitter fortfarande på bilen
- båten står fortfarande på land
- mitt hår har växt längre än jag brukar har det så här års
- gräset bakom huset är ännu inte klippt. Framsidan som syns mot väg och grannar är faktiskt okey.
- att högsäsongen på jobbet smugit sig på känns lite överraskande fast den kommit samma tid de senaste 20 åren
Svar: Det mesta. Absolut. Men åtgärder har vidtagits. Se bild. Förstärkning har inkallats för att få båten i plurret på söndag=sista dagen sjösättning är möjlig i vår båtklubb.
Övriga punkter enligt ovan finns nu på en ToDo-lista. Det kanske hjälper att få saker gjorda. Jag håller tummarna. Jag har ju ändå haft en stroke så det är nog okey om listan står orörd ytterligare några dagar.
- vinterdäcken, dock dubbfria, sitter fortfarande på bilen
- båten står fortfarande på land
- mitt hår har växt längre än jag brukar har det så här års
- gräset bakom huset är ännu inte klippt. Framsidan som syns mot väg och grannar är faktiskt okey.
- att högsäsongen på jobbet smugit sig på känns lite överraskande fast den kommit samma tid de senaste 20 åren
Svar: Det mesta. Absolut. Men åtgärder har vidtagits. Se bild. Förstärkning har inkallats för att få båten i plurret på söndag=sista dagen sjösättning är möjlig i vår båtklubb.
Övriga punkter enligt ovan finns nu på en ToDo-lista. Det kanske hjälper att få saker gjorda. Jag håller tummarna. Jag har ju ändå haft en stroke så det är nog okey om listan står orörd ytterligare några dagar.