Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, september 07, 2007

1 år yngre idag

Det blev idag helt fastslaget att jag är yngre än vad jag känner mig. Idag har jag nämligen födelsedag. Det är en årligt återkommande tradition jag har. Ännu så länge.

En aning överraskande så fyller jag bara 56 år. Själv trodde jag sedan länge att jag skulle fylla 57.

Livet leker, jag har fått ett extra bonusår. GRATTIS till mig säger jag. Frågan är nu om jag ska ta ett s.k. friår för att liksom komma ifatt min egen ålder. Eller bara jobba på som vanligt, det är ju rätt kul det också. Ibland.

Som present från familjen fick jag en äventyr på en höghöjsbana, dvs där man knallar omkring på rep typ 6-10 meter över marken. Numera får jag så kul presenter, i år höghöjdsäventyr och förra året en skivinspelning. Resultatet av den kan du lyssna på om du klickar någonstans här ute till höger.

Men idag säger jag framförallt grattis till min mor som också fyller år idag. Nånting strax över 80. Hon är som en elitidrottare. Hon ger sitt absoluta max, då vet hon att det finns 20 % dolda krafter kvar i kroppen i alla fall, och så tar hon i för 25 % för säkerhets skull. Det är så vinnare gör.

Igår var hon nära att gå för långt. Hon var med på en SällskapsResa till Vikbolandet och där blev det för mycket. Det var så illa att chaufför Svempa, du vet han med sin trafikbrottsliga rådgivningsbyrå, var tvingad att tillkalla ambulans till morsan.

Det blev syrgas, dropp och EKG redan i ambulansen som sedan med både blåljus och sirener körde in till sjukhuset i Norrköping.

När Svempa ringde mig och meddelade detta, snittade jag själv i hundraåtti ner till sjukhuset i Norrköping. Eller lasarettet som di säger utsocknes.

Hon mådde då hyggligt bra, men de behöll henne i alla fall över natten för observation. Ingen större fara, men tanter över 80 borde ta det lugnare. Tänk på det morsan.