Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, maj 09, 2012

Det börjar köra ihop sig

Jaha, här har man suttit och haft det hyggligt lugnt över vintern med en rätt lagom mängd uppdrag. Så plötsligt blåser det till och det blir full storm på kontoret, bokningarna plingar till i mailboxen i en strid ström.

Rätt kul, det går ju inte att komma ifrån, det är ju det man vill som företagare. Men det skulle ju vara trevligt om man liksom kunde smeta ut alla uppdragen jämnt över året istället för att merparten ligger under sommarhalvåret.

Bara att gilla läget. Det gör jag.

På grund av detta har jag tillfälligt lagt planerna på avancemang i tennisserien lite åt sidan. Särskilt efter gårdagens tennisfajt, mot den där Berit igen. Jag kan inte spela mot den kvinnan, det funkar bara inte. Hon "gömmer" sina slag och lyckas vinkla ut bollarna som ingen annan jag mött.

Av hänsyn till mig själv, jag orkar inte läsa resultatet i skrift, avstår jag från att meddela setsiffrorna. Det gör helt enkelt för ont.