Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, mars 12, 2007

Dubbelmoral ett och två och kanske tre

Fick i min hand idag en spännade och vacker resebroschyr från bussbolaget som nu ingår i ett annat bussbolag. På sidan två ser man en glad och lycklig familjefar tillika företagschef ätandes en lunch med familjen.

En riktig myspysbild kan man tycka om det inte vore för att Företagschefen ifråga är utrustad i komplett företagsuniform inklusive namnbricka.

Nu vet man förstås inte om han är i chaufförstjänst eller reseledartjänst eller om han helt enkelt är klädd så även privat, men det lutar ändå åt att han är mitt i en tjänsteutövning. Det känns lite udda att äta en privat familjelunch iklädd full uniform.

På bilden höjer han glatt glaset mot kameran. Men vad finns i glaset? Innehållet är rött men på bordet står en flaska vatten. Innehållet kan ju förstås vara en klunk missfärgad Cola Light som också står på bordet. Har föresten möjligen någon numret till CSI i New York? De kan säkert reda ut det här.

Med tanke på vad som hände i Stockholm en morgon på sportlovet så ter sig bilden en smula underlig. Eller förvånande. Eller olustig. Eller rent av olämplig om man vill vara moralens väktare.

Strunt samma, nu fick i alla fall dubbelmoralen ett tydligt ansikte. Dessutom får ju hans personal en klar indikation på vad som är okey som lunchdryck, dvs missfärgad Cola Light.

Om du inte hänger med i det här inlägget så kan det bero på att du inte känner till bussbranschen i Stockholm tillräckligt mycket. Jag funderar på att starta en studiecirkel i ämnet.

Dubbelmoral två står BR för. De har nu gjort halva min föreslagna ”pudel” och skickat en inbjudan till journalisten Staffan Sävenfjord på Tidningen Bussbranschen. Han är nu plötsligt väldigt välkommen till evenemanget. Men de glömde ursäkten.

Näe, nu måste jag sluta för jag har att ta ställning till ett jobberbjudande från blaskan Hänt i Veckan som ska starta en ”filialtidning” som ska heta ”Hänt i Bussbranschen”. De tycker att bussbranschens egna tidningar är alldeles för mesiga.

Länge leve dubbelmoralen och skål tamejfan!