Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, november 26, 2007

Det var bättre förr

Har du sett PlusGirots nya kontoutdrag? De har rationaliserat och gjort livet mycket svårare för oss kontorsarbetare. Jag har två klagomål:

Nummer 1:
Tjockare papper, vilket får till följd att man måste vika pappret innan man river av delarna från varandra. Annars får man en sönderriven talong som resultat. Se bild. För tydlighetens skull pekar jag på det oacceptabla. Visserligen är även saldot oacceptabelt lågt, men det är en annan historia.



Nummer 2:
Varken talonger eller kontoutdrag är hålslagna. Det måste man alltså nu göra själv vilket tar bort effektiv arbetstid från oss arbetsföra människor som har till uppgift att bokföra inbetalningar. Oacceptabelt.

En enkel överslagsberäkning ger vid handen att dessa två försämringar gör att jag kommer att slösa bort minst 23 timmar av min återstående aktiva tid som kontorsarbetare som hålslagare i PlusGirots tjänst. Oacceptabelt.

Räkna sedan ihop minst 25 timmar per PlusGiroanvändande företag och du får ett hisnande resultat som egentligen borde utlösa en regeringskris. Problemet är att det verkar bara vara jag som protesterar.