Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, februari 02, 2008

Jag har ju glömt berätta

Herregud, jag har ju glömt att berätta. Äntligen äntligen äntligen har vi hittat nya garagelokaler.

Våra superbästa garagelokaler som finns i hela Stockholm, och som vi haft i över 10 år, ska rivas. Bostäder är lönsammare än industrilokaler. “Money rules” som vanligt.

Men nu, efter nästan ett års letande, har vi hittat ett nytt hem för våra bussar. Under mars månad flyttar vi till helt nybyggda lokaler i Tyresö/Trollbäcken, alltså lite kranbalksvis om babord om man siktar rakt söderut. Avstånd cirka 20 minuter från själva city.



Egen busstvätt, egen busstoatömning, inne- och uteplatser, Stort personalutrymme med toa, dusch, pentry, fikarum och övernattningsrum. Vårt kontor kommer vi att ha kvar i Sollentuna.

Då kör vi alltså igång en ny era för StockholmBuss, nu ska vi erövra även Tyresö. Och hela Södertörn när vi ändå är där. Vi utökar helt enkelt vårt upptagningsområde som det så fint heter. Det här kommer att bli kanonbra.