Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, februari 26, 2010

Replik (från en blondin?)

"Bäste Göran,

Jag tycker nog att fördomarna och nedklankandet på kvinnor i din blogg borde få ett slut. Du nämner t ex inget om alla förbannade jävla gubbar i 60-årsåldern som tror de äger körbanorna. De släpper inte in bilister som vill byta fil, de håller inte avståndet och de stirrar bara tomt och dumt framför sig, till synes helt omedvetna om att det existerar något sådant som medtrafikanter.

Att även dessa får visst utrymme i din blogg tycker jag är det minsta man kan begära. Sluta snacka skit om tjejerna när ni är precis lika usla själva."


Svar: men snälla rara, färga håret brunt eller svart så är problemet löst.