Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, oktober 25, 2010

Fett läcker helg asså

KulturRallyt har hamnat på ett stickspår. Höstens evenemang har lite oväntat fått en musikalisk inriktning. I lördags besökte föreningen en show på Scalateatern av och med Peter Carlsson och Blå Grodorna.

En riktig feel good-föreställning av dalmasen Peter Carlsson. Kul kille med glimten i ögat och humorn som ledstjärna. Och en fantastisk musiker.

Det var en salig blandning av musik. Evert Taube, blues, nästan lite rock´n´roll och all möjlig annan musik. Och så en fantastisk reaggielåt om fikastället Rastastugan (!) mellan Borlänge och Leksand. Rastastugan yeaaahh.

Har du möjlighet, se föreställningen om du är i min ålder. 20- och 30-taggare kan nog ha svårt att hänga med i de nostalgiska 60-talhistorierna han ofta berättar.  Sa jag det, han är en helt lysande historieberättare också.

Full poäng får denna föreställning som helt klart hamnade på min Top 3-lista över evenemang som ligger inom ramen för KulturRallyts verksamhet, dvs vad min kära hustru tycker vi borde se.

Som bonus fick jag även se en backningsmanöver med en buss från Hallgrens buss, Ulricehamn. De hade stannat utanför ett hotell på Wallingatan, en rätt trång gata, och en felparkerad bil satte stopp för vidare framfart. Återstod att backa sig ut och det gjorde föraren. Inga problem. Såg stabilt ut. Till och med elegant. Full poäng även för den showen.

Har även varit barnvakt under helgen. Albin 6år ville visa ett nytt Super Mario-spel. "-Fett svårt, farfar", sa han. Jag hajade på studs vad han menade. Egentligen. Ingen idé du ens provar farfar, du kan ändå inte.