I mitt ständiga arbete att göra konkurrentanalyser, så kikar jag då och då in på diverse websidor. Det är ju rent skrämmande så dåliga många är på att uppdatera sina skyltfönster. Självklart finns även motsatsen.
Idag går att läsa på ett stort stockholmsbaserat företags websida: ”Välkommen till 2006 år golfresor”.
Hos en annan blir man under rubriken NYHET lockad att åka på vinterskidresa till Österrike.
Stora stygga vargen Interbus erbjuder idag skidresor till bl. a Bjursås. Känns väldigt lockande, särskilt idag när solen lyser och det är över 20 gr varmt.
Apropå Interbus så är förre ägaren till deras senaste förvärv inte ens omnämnd på deras websida. Enligt alla kommunikeer skulle han ju bli vice VD och platschef i Stockholm. Inte ett ord om detta, den tidigare platschefen står fortfarande kvar som chef i Stockholm.
Månne en fnurra på trån, svikna löften eller bara tidsbrist hos webansvarige?