Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, december 24, 2008

God Jul till alla

Eftersom tiden inte alltid räcker till, får man fuska. Här kommer min julhälsning till alla jag känner i branschen.


Det råkar vara ungefär samma rim som 2006, men what the fu.., vad spelar det för roll. Det är tanken som räknas.


Jag har dock tagit bort en liten släng åt Ulo Maasing. Han har nu växt till sig och börjat skriva för Tidningen Bussbranschen, så honom vill jag inte raljera om. Inte nu i alla fall.
………….

Till alla er som nu rattar en buss
Vill jag så gärna skänka en puss


Missuppfatta nu inte denna kärliga grej
För jag är lyckligt gift med en underbar tjej


På StockholmsBuss arbetas det ofta flitigt
Även om det ibland känns tungt och slitigt


Guider, chaufförer och kontorspersonal
ger oss helnöjda kunder i tusental



Till just er jag skänker ett extra tack
Utan er insats vi vore inte ett smack


Nu väntar skinka, tomte och tindrande barnbarn
Vad mer kan man begära såhär i storstan

Förra stycket blev nödrim under tvång
Ty jag envisas med att göra versen för lång

Igår vi traditionsenligt klädde vår gran
Nu står den och glittrar som bara fan

Granen ser ut att vara av plast
I toppen som vanligt Mördartomten är fast


Här är allt är som vanligt med julpanik
Nästa år kanske maten kan köpas från fik

Till alla i branschen jag vill säga God jul
Och hoppas att julen skänker er nåt kul

Att arbetet ni kan glömma för en stund
Och äntligen låta er fångas av John Blund

God jul även till alla kunder, vänner och läsare
Nu är rimmet slut, för rimidéerna kommer allt glesare