Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, maj 15, 2013

Kvinnor kan?

Kvinnor kan såklart. Men inte alltid. Igår mötte jag Berit i tennisserien. Hon spelar i regel jättebra, brukade spela tennis tre gånger i veckan. Tjejen är rätt ung, bara 61år, alltså bara en aaaaning yngre än jag och hon har vunnit de flesta matcher hon och jag spelat.

Sen några månader tillbaka lider hon av ont i ett knä, precis som jag. Men hon har inte ont i en fot som jag, hon har heller ingen "golfarmbåge" som jag och hon har ingen pacemaker som jag.

Hon borde således ändå vara lite bättre än jag. Teoretiskt alltså. Men icke i praktiken.

Jag fick äntligen ordning på mitt spel och jag satsade på att lira långa bollar, först till forehandsidan, sedan över med bollsuschlingen till henns backhandsida, och fick hon tillbaka den så blev det en reptilsnabb forehand över på hennes forehandsida. Hon hann inte linka över så fort mellan sidorna. Tough luck, tjejen.

Joråsåatt liksom. Nu ska bara de andra sju filurerna i serien mosas på samma sätt, så är jag snart tillbaka i div 7 igen.