Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit. Skriver numera mest på Facebook och Instagram.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan nio gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. Kanske jag 2025 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, april 10, 2013

Värsta snömoset jag läst

I Stockholms norrorter sköts busstrafiken av Arriva. De tog över trafiken från annat företag under senaste hösten. Arriva klarade inte av det, det blev ramaskri bland trafikanterna. Dåliga bussar, om de ens kom körande, tidtabeller var ett skämt och chaufförerna sattes under hårt press från Arriva och gissa vilka som fick ta skiten?

Yepp, chaffisarna. Trots att jag är arbetsgivare kan jag inte undgå att tycka att Arrivas norrortschaffisar ska ha en extra månadslön i bonus för allt lidade de fått utstå.

Men så i går kom en halvsidesannons i Lokaltidningen:


En riktig s.k. pudel kan man kanske tycka. Men icke. Det är det värsta snömos du kan tänka dig.

Hela artikeln går ut på att Arriva inte på något sätt gjort något fel. De skyller inte ens på vintern. Gissa vilka de skyller på? Jo, bussbolaget som de övertog kontraktet från, till en betydligt lägre kostnad.


Om jag var chefen på bilden, det står inte ens vad killen heter, så skulle jag nog inte skyllt på det förra bolaget, jag skulle gett en ordentlig skrapa till de som räknade hem kontraktet. Såna inkompetena medarbetare som inte ens gör en grundundersökning på vad de ska ta hänsyn till, kommer att kosta Arriva och skattebetalarna ohyggliga summor framöver.

Om jag var chefen på bilden, så skulle jag istället för att skylla på andra, skämmas ögonen ur mig och  göra en fullskalig pudel och erkänna att Arriva gjorde en felbedömning av läget, men att de nu tagit tag i problemen. Den där annonsen är bara patetisk.

Vill du göra som det står in artikelns ingress, chatta med Arrivas chef? Han som vi inte vet vad han heter? Då kunde man göra det igår på facebook mellan kl 16-18. Missade du det får du ny chans nästa tisdag mellan kl 16-18.

Någon mer tid än så anser sig inte clownen utan namn ha för sina kunder.