Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, november 20, 2013

Ännu en varning

I mitt förra inlägg fick du tips om hur det kan kännas att ratta en buss. Här kommer en länk som är lite läskigare. För oss som kör stora fordon är det ingen nyhet, men för dig som aldrig gjort det kanske det kan bli en tankeställare. Inte för att du ska agera annorlunda, mer för att du får en förståelse vilken fara som kan lura i trafiken.

Länken är en film vad en långtradarchaffis ser i sin spegel och vad som finns i verkligheten.

En sak till innan du klickar på länken: du har väl reflexer på dig när mörkret fallit? Så himla enkelt. Så himla lätt, enkelt och billigt att rädda ditt eget liv. Har du reflexer syns du. Har du inga reflexer så syns du inte. Även om du tror det. Fast det visste du ju redan, du har väl bara glömt att sätta fast reflexen, eller hur?

Så här ser jag och Reka ut när vi går kvällspromenad.



Här är länken du bör titta på: http://www.youtube.com/watch?v=Y9E1_1M-qhU