Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, oktober 31, 2014

En hyllning till mina (och andras) barn

Snart fars dag. Snart ska Årets Pappa utses. Inte långt kvar nu. Har hört att juryn nu jobbar för högtryck. Då får man inte ligga på latsidan när det gäller marknadsföring av sig själv som pappa.

Därför är det läge att berätta hur några extremt välartade barn har vuxit till sig. Mina barn. Framavlade med och av kärlek.

Det är mina barn som fått mig att inse hur fruktansvärt kul det är med träning och tävling. Allt från tennis, till cykling, till löpning, till äventyr. Att uppnå svåra mål. Att alltid kämpa. Att aldrig ge upp.

Till och med Sofias hund Reka, mitt företags friskvårdsansvarige, älskar att träna och tävla. Det kan du se i en liten film som du kan se H Ä R. En extremt välartad liten vovve.

Sofia och Marcus = universums bästa barn. Mina barn.

Frågor på det?

Apropå marknadsföring. På min blogg finns nu en röd knapp ute till höger. Tryck på den och ge ditt bidrag till Team Rynkeby. Ditt bidrag går helt oavkortat direkt till Barncancerfonden.


Ditt bidrag är jätteviktigt. Du och jag kan påverka framtiden för barn med cancer och deras familjer. Alla pappor får inte möjligheten att uppleva det som jag skrivit om idag. Många pappor skulle ge sin högra hand för det som jag upplevt och upplever med mina barn.

Team Rynkeby ger många pappor den chansen.

Jag har privat betalat 25000:- bara för att få glädjen att vara med i Team Rynkeby och samla in pengar. Jag har till och med åtagit mig att cykla till Paris i en manifestation mot barncancer, så visst borde även du kunna avstå några hundringar till detta viktiga, att hjälpa sjuka barn och deras pappor, mammor och syskon.

Så ta dig i kragen och tryck på knappen. Vore samtidigt bra om du även delar den här uppmaningen på Facebook, du har en knapp även för det härunder.

Ditt, mitt och våra vänners bidrag kommer att göra skillnad.

Tack för DITT bidrag.