Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, september 29, 2015

Kanske gick jag lite överstyr idag

Vet inte riktigt vad som hände idag. Kände mig otroligt taggad för fysisk aktivitet. Vet inte varför. Jag vaknade till och med pigg och glad.

Hade bestämt med dotter tillika medarbetare Sofia att vi skulle köra ett gympass kl 0730. Dessutom på mitt nya häng, Medley Sollentuna sport- och simhall. Där finns som namnet antyder både bassäng och gym. Praktiskt.

Tydligt angivet var Herrarnas omklädningsrum är beläget.


Trevligt. Gratis kaffe i gymlokalen.


Mindre bra 1: tar lång tid att vattenfylla flaskan.
Mindre bra 2: att Sofia ständigt ska fotobomba mina bilder.


Idag låg fokus på ben- och bålträning

Var på så gott humör så det blev en liten dans också

Så blir det en tredje runda då. Ska bli skitkul att ännu en gång få köra runt pölen med Team Rynkeby Stockholm.



Det goda humöret höll i sig hela dagen, trots att det var armhävningstisdag, alltså armhävningar varje timme mellan kl 10 och 15, så efter jobbet tog jag nya hybridhojen och cyklade många och branta backar med låg kadens. Tänkte att är det en bendag så är det.

Inte nog med det, när jag cyklat klart tog jag en löprunda. Visserligen bara en 15-minutersrunda, men ändå.

Nu känner jag mig sååå j-a nöjd med mig själv. Hela kroppen liksom sjuder av behaglig nöjdhet.