Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, september 09, 2015

Som Sickan säger: "-jag har en plan"

Fast min plan är inte kriminell. Min plan är att få en kropp som klarar de påfrestningar som jag tänker utsätta den för nästa år.

Som en del i den planen ingår simning. Som jag inte är bra på. Snarare tvärtom. Därför måste jag träna på det. Precis som jag måste träna både löpning och cykling.

Idag var det simning som gällde. Körde jag mitt första egna simpass under en förlängd lunch. Kommer nog bli fler långluncher framöver misstänker jag.

Kolla, inte en krusning på "min" bana

Visserligen hade jag en äkta simfröken med mig, dotter/medarbetare Sofia, men hon hade inte tid med mig, hon fokuserade på sin egen simning på banan bredvid.

Kan du fatta, hon har blivit så duktig att simma att hon nu blivit engagerad av företaget Medley som en riktig simfröken för vuxna nybörjare som vill lära sig crawl. Det är stort.

Förutom oss två var det bara en annan simmare i simhallen. Kändes superlyxigt att vi två hade varsin bana.

Körde mitt pass till punkt och pricka

Jag tycker det är svårt att simma crawl. Skitsvårt. Kunde inte ens drömma om att crawl är uppbyggt av tusen små detaljer som måste funka sammansatt. Fallerar en detalj faller hela bygget, om man säger så.


Vid en första anblick ser det ju bra ut. Men det finns
massor av tekniska fel som måste slipas bort.

Så planen är nu att simma två simpass i veckan. Ett lektionspass och ett eget pass. Planen är så alltså, hur det blir i verkligheten är ju en annan sak. 

Sen blir det löpning och cykling också. Kommer såklart att berätta vilka planer jag har där. En riktigt cliffhanger har vi här, eller hur?