Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


fredag, april 17, 2015

Alltid är den nån....

....som släcker en vacker illusion. Den här slippen från dagens DN beskriver min dag på ett ypperligt sätt.

Sen måste jag komma med en mycket viktig korrigering. Jag har ju tidigare meddelat att jag hivat upp 110 kg i marklyft på gymmet.

Fel, fel, fel. Rätt vikt är 120 kg. Jag upprepar, mitt hittillsvarande rekord är alltså 120 kg.

I mina tidigare noteringar hade jag ju inte räknat in vikten på själva stången, vilket man såklart ska göra.

Nu har jag ju plötsligt bara 30 kg kvar till min målvikt 150 kg innan vi cyklar till Paris. Men det börjar bli lite brådis, bara 77 dagar kvar.

Tänkte att den här informationen kan vara bra att veta för er i intresseklubben.