Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, april 06, 2015

Kvartalsrapport

Nu har datorerna räknat färdigt. Sverige, vi har ett resultat. Av vaddå, frågar du dig säkert. Då säger jag den numer världsberömda tävlingen "Flest träningstimmar i familjen plus några till".

Till att börja med får Göran S hederspriset även i mars. Han har mer än dubbelt så många träningstimmar som vi andra så han får inte vara med. Men han är grym, helt j-a grym. Dessutom med i Team Rynkeby Stockholm.

Så här blev marsresultatet. Medger, för min det kan mars träningsmånad sammanfattas i ett enda fult ord, skit. Å andra sidan var jag sjuk i sju dagar.

Men grattis då västkusten, kul att ni fick ett silver via Fredrik. Du anar inte hur länge han har väntat på att jag publicerar den här listan. Men ett brons är ändå en pallplats, det är jag nöjd med. Svärsonen Jonas kan inte vara nöjd. Borde inte vara nöjd.


Vi går vidare med själva kvartalsrapporten över min träning. Du har säkert glömt, men vid nyår bestämde jag att jag skulle genomföra 125 träningspass innan cyklingen till Paris börjar den 3 juli.

Budget antal träningspass under första kvartalet satte jag till 62 st. Jag lyckades genomföra 66 st, så jag ligger bra till. Bra att ha som buffert framöver. Bara 59 pass kvar alltså. Borde jag klara.

En bra och kul blandning av olika aktiviteter, eller hur. Tror "Övriga träningsformer" är crawlkursen, alltså simning. Mångfald är bra, gäller både träning och kulturer.


Från april är det cykling som blir huvudmålet, och att fortsätta gymträningen för att träna de mer cykelspecifika musklerna i ben, bål, axlar och nacke.

Plus såklart för att även kunna nå målet 150 kg i marklyft innan vi drar iväg mot Eiffeltornet.

Vi får heller inte glömma målsättningen innan säsongen är över att cykla minst en 10-milarunda med ett snitt på minst 30 km/timme.

Jag har allt en del att bita i, om man säger så.