Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


lördag, december 13, 2008

Recensioner

Det vore ju rent tjänstefel av mig om jag inte recenserade Bodil Malmströms ”Sista boken från Finistere”. Jag har nämligen nu läst klart den. Det gick fort.

Hade väntat mig betydligt bättre från denna omskrivna kvinna. Boken är skriven i någons slags bloggform och hennes historia berörde inte särskilt mycket. Mest beroende på att hon så att säga mest gick som katten kring het gröt.

Mitt betyg blir 2 av 5 möjliga.

Så några ord om året upplaga av Idol. Rätt vinnare utsågs. Lilla Alice fick vara med som statist, det måste ju ändå vara två i finalen. Hon må vara en musikalisk höjdare i lilla Gävle, men mycket mer än så kommer det inte bli av Alice.

Kevin däremot kommer att gå mot en stor artistisk framtid även långt utanför Sverige.

Men vinnarlåten, varför i h-e måste alla vinnarlåtar vara supertrista intetsägande ballader? Vartenda år är det likadant.

När jag ändå håller på. Tittade lite på en Nobel-gala från Oslo. Huvudattraktionen var Diana Ross !! Hallå! Hör ni mig? Diana Ross var stor för hundra år sedan, när jag var liten. Hon är inte het längre!

Jag tager mig för pannan, vart har alla nytänkare tagit vägen. Dör de alla när de fyller 40 ???