Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, juli 28, 2010

Semesterpyssel

Idag har jag gjort upp med mitt förflutna. Vi håller nämligen på med lite home make over i stugan på landet.

Idag monterade jag ner den av mina föräldrar specialbeställda våningssäng som suttit på plats så länge jag kan minnas. Eller i alla fall sedan mina föräldrar köpte stugan för sådär drygt 40 år sedan. I den översängen har många Fantomen och Buster lästs otaliga gånger. Både av mig och min lillebror.

Men nu är det nya tider. Sänghörnan är nu konverterad till mys- och läshörna och trot om du vill, men vi har en hel kasse full med gamla Fantomen och Buster i förrådet. Sådana rariteter kan inte slängas hur som helst. Kanske dags att plocka fram och läsa dem igen. Fast den här gången med läsglasögonen på nästippen. Åren går. Märkligt nog.