Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


torsdag, augusti 16, 2012

Snart ökar vi träningstempot

Eller hur? Hittills i sommar har jag gett mig ut på nästan 30 löprundor. Inte illa, om jag får säga det själv, med tanke på att det var årtionden som jag sprang senast.

Den här veckan drar även tennisen igång och nästa vecka tänkte jag även återgå till gymträningen.

Det blir fullt upp med andra ord. Men någonstans i bakhuvudet finns en motivationshöjande tanke, nämligen att om jag skulle få ytterligare en käftsmäll i form av en stroke till, eller kanske hjärtinfarkt, så ska jag tamigfan vara beredd fysiskt. Min fina fysiska form hjälpte till med strokerehaben och skulle det hända en gång till så vill jag vara förberedd.

På "mitt" gym, SSIF Frescatihallen, håller de nu på och förbereder en ny spännande konstruktion, och jag är tämligen säker på att vid min nästa träff med min tränare så kommer jag att få en program på den här manicken.

Efter några månader med den så är det väl dags att anmäla sig till TV:s Gladiatorerna.