Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


söndag, juli 26, 2015

Åh, vilken härlig söndag

Upp hyfsat tidigt. Såpass tidigt att hustrun låg och sov när jag stack iväg på en cykeltur.

Hade bestämt att det skulle bli en runda på ca 5 mil. Inget mystempo, snarare plågotempo. Tänkte träning och inte myspys. Valde det som jag kallar Stora Skålhamrarundan.



Tyckte det passade bra eftersom de har en minimihastighet på den vägen. Eller har jag tolkat skylten fel?


Hursomhelst så är den där milen förbi Skålhamra och Vallentunasjön jävligt jobbig. Slingrig och med många små härliga backar. Kul som attan faktiskt. Blev till och med ett nytt Strava-PR den sista delen av den sträckan.

Det blev en runda på lite drygt 45 km i för mig rätt tufft tempo. Jobbigt att ta förningen precis hela tiden. Nu på kvällen känns det rejält i benen kan jag meddela. Jobbigt att till och med resa mig upp från tv-soffan. Som jag såklart somnade i när jag kom hem. Då hade hustrun precis ätit frukost.

Sen bar det iväg på tårtkalas. Barnbarn Albin fyller 11 år idag och det måste ju firas såklart.

En lagom buffé för 4 vuxna och 4 barn.

Tre coola snubbar. Albin 11 år, Mr Ego 60+++, Valter 10 år.

Sen hem igen och kollade slutfasen av Tour de France målgång i Paris. De cyklade PRECIS där jag själv och 1450 andra Team Rynkebycyklister hojade för två veckor sedan. Fast lite långsammare. Lite ståpäls att se tv-bilderna faktiskt.



Kvar av dagen är att packa inför semestern. Blir så mycket träningskläder så hustrun frågade om jag tror jag ska på träningsläger.

Känner mig rätt nöjd med en sån här vanlig söndag mitt i sommaren.