Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, november 06, 2017

Nu får det fan i mig vara nog

103 kg. ETTHUNDRATRE.  Det var dagens vikt. Nästan i alla fall. Har således gått upp i vikt 5 kilo. FEM kilo sen slutet av juli. Skandal. Både Riksdag och Regeringen måste avgå. Omedelbart.



Eller så slutar jag med fredagsgodiset, lördagsgodiset och söndagsgodiset, så kanske vikten kan hålla sig tvåsiffrigt, det är mitt mål. Jag får helt enkelt skärpa till mig. Sluta med godis och kaffebröd. Ska bara äta upp de sista kakorna till dagens eftermiddagskaffe. Men sen, då jäklar får det bli ordning på torpet.

Enligt WHO:s skala är jag klart överviktig.

Ser inte särskilt fet ut när jag kollar mig i spegeln, särskilt inte när jag håller in magen. Nä, den där skalan känns inte helt okey. Jag låtsas att min övervikt består av muskler, vilket kanske med lite tur är sant.

Men ner till tvåsiffrigt vill jag ändå, trots att WHO anser mig vara överviktig även då.

En gör så gott en kan, och det är skönt att Garmin håller koll på mig. Det här är info om förra veckans aktiviteter.

Saknas en timme tennis och en timme
styrkepass. Cykelturen är 90 min spinning.

Styrkepasset som saknas i ovanstående bild är gårdagens jobbiga pass med Rynkebygänget. Instruktör den här gången var Louise, som körde i Stockholmsteamet till Paris i somras. Hon jobbar som PT och gruppinstruktör och körde hårt med oss.

 Louise och gissa vem, vid en lunchdepå någonstans i Tyskland
på vägen till Paris.

Som vanligt när ben och core ska tränas extra så känns passet också lite extra mycket efteråt. Vilket det gjorde igår. 

Men kul var det, eftersom vi körde två och två och använde varandra som både vikt och hjälp. 

Det var en jäddrans massa armhävningar, burpees, plankor, jägarvilor och allehanda plågsamma moment. Har till och med ont/träningsvärk i en handled idag.

Efter gårdagens svettiga pass

Om du känner Louise, eller någon i teamet, berätta inte för någon att jag tänker fråga om hon vill köra fler pass med oss efter nyår, när vi ska börja maxa träningen.