Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, november 11, 2008

Imageproblem?

Har vi det i bussbranschen? Imageproblem alltså. Redaktör Bjarne på Tidningen Bussbranschen tycker det. Jag håller med. Bra att vi har en ordningsman i klassen. Bjarne skriver så här på sin blogg:

11 november
09.10 - Tidigare i morse sände jag nedanstående mejl till en av journalisterna på Katrineholmskuriren - med kopia till Anna Grönlund på BR. Branschen har imageproblem - för BR att jobba med. Tycker jag...

Hej NiclasDu skriver om ”gratisresor till Ullared” i dagens tidning - och det var ju trevligt.Jag vet inte om det är du eller någon ”redigerare” som skrivit ingressen till din artikel men där står ett förargligt ord som får mig att rynka på ögonbrynen av olust - Busslaster.

Men inte f-n ”lastar” man levande människor. Man lastar ”döda saker” - som gods… Ingen har väl hört talas om ”tåglaster” med folk som far från Katrineholm. Eller? Två bussgrupper - hade varit rätt språkbruk. Skäms på er...

Slut citat från Bjarnes blogg.

Varför kan inte vår sammanhållande länk Bussbranschens Riksförbund göra samma sak som Sveriges Åkeriföretag?

De har nämligen gjort en ”reklamfilm” som rullar på TV, kommer dock inte ihåg i vilken kanal, som med bra filmillustrationer visar vad som händer om inga lastbilar finns.

De gör alltså ingen reklam för något specifikt företag utan bara berättar att det lastbilsbranschen utför är viktigt för hela Sverige. Och vad som händer om inga lastbilar rullar.

Varför gör inte Bussbranschens Riksförbund något motsvarande? Vad händer om all busstrafik plötsligt försvinner? Visa det, berätta det för allmänheten. Men mitt företag kan inte göra det, Nisses Buss AB kan inte göra det, men alla Sveriges bussbolag tillsammans kan göra det.

Men det är vår kära(?) förening Bussbranschens Riksförbund som måste ta tag i saken.