Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, november 25, 2008

Trendsetter

Du kanske undrar om jag har gått i vinteride! Nejdå, jag har bara varit tvungen att rehabilitera mig efter att ha sett Bonde söker fru samt Dansbandstävlingen. De sög bokstavligen musten ur mig.

Men jag hann upptäcka trenden. Vi kommer därför nu att i god dansbandsanda ändra vårt företagsnamn till ZtockholmsBuzz.

Bokstaven Z måste absolut vara den mest använda bokstaven i samtliga nu levande dansband. Och nu kommer trenden även in i bussbranschen. Kom ihåg var du läste det först.

Funderar även på att i samma sanna anda starta ett rockband, The Ztockholms Buzzers. Vår kampsång kommer att bli den bästa rocklåten som någonsin spelats in, Jailhouse Rock med inga mindre än ZZ-top. Se där ännu ett band som gillar bokstaven Z.

Har du inte hört deras version av denna Elvisslagdänga måste du omedelbart Googla upp den och lyssna. Här är en You Tube-version, men det finns en mycket häftigare version på CD.