Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, januari 27, 2009

Ett fotografi säger mer än tusen ord

Jag älskar fotografier.Titta på den här helt underbara bilden tagen av fotografen Anette Nantell. Den fanns i söndagens DN, min egen hustidning. Den enda blaska man för övrigt kan lita på. Förutom Tidningen Bussbranschen alltså.

Tänk vad den här bilden kan berätta. Den berättar helt enkelt det du vill att den ska berätta. Det är det som är det fantastiska med fotografi. Och för all del även kluddkonst.
Corazza Bildt i badet. Exakt vad njuter hon av? Vems är skorna i nedre vänsterkant? Ser rätt stora ut för att passa en kvinna. Är det Calle som krupit ned i badet och leker ubåt? Varför står vänsterskon till höger om högerskon? Kanske en politisk knorr? Varför ligger inte hennes handduk eller badrock i anslutning till badkaret?

Det kan uppstå många frågor när man fastnar i ett vanligt dagstidningsfoto. Visst är det läckert?!