Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, januari 26, 2009

Lets Dance

Klart jag måste skvallra lite om årets upplaga av Lets Dance. Okey, först då, det var rätt bra att lilla BlondinBella åkte iväg redan nu.

Hon är säkert en jättegullig kompis, dotter, flickvän och säkert snäll mot alla barn och djur. Men ändå, hon är liksom för mycket. Lite Barbievarning faktiskt. Konstruerad och tillrättalagd. Onaturlig, är nog rätt beskrivning.

Bra röstat, svenska folket.

Så själva skvallret. Det gäller den till synes charmige Hasse Aaro. Självklart har vi kört TV3, det var i och för sig för några år sedan och den gången gällde det personalkalas.

När vi körde dem till festen var Hasse A som han är i TV, rätt okey. Men några timmar senare när han hade fått några järn innanför västen blev han inte kul. På några timmar förvandlades han till en överdryg, arrogant och överstöddig typ som var synnerligen otrevlig mot vår förare.

Inte för att jag ringt och röstat i Lets Dance, men om jag hade gjort det, så hade jag inte röstat på Hans A.