Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


onsdag, september 08, 2010

Personalintervju

Jag har tidigare berättat om att vi snart utökar kontoret med en friskvårdsansvarigassistent.

Sofia, som är chef för den avdelningen, har djupintervjuat Elsa, som varit anställd i nästan tre år om vad hon tycker om förändringen. Även nya Reka fick berätta vad hon kände. Här är Sofias rapport som hon offentliggjort på sin egen blogg:

Elsa tycker:

Från början tyckte hon det här var en riktigt dålig idé. Hon log sitt allra otrevligaste leende mot Reka och sa att allt man kan se härifrån och till evigheten tillhör henne. Hon kan vilja använda det när som helst. Vad det än är. Denna första inställning kombinerades sedan med en lite malligare attityd. Näsan högt, och en blick som sa att det man inte ser finns inte. Alltså finns ingen liten brun ohyra här.

Om Reka mot förmodan råkade nudda henne (gud förbjude) ryckte hon bort tassen eller hoppade åt sidan som om hon blivit biten av en huggorm. Och så tittade hon anklagande på mig och förkunnade att hon nu antagligen skulle behöva amputera tassen (eller var det nu var) där Räkan kom åt.

Sedan har hon tänjt lite på gränserna. En liten lätt valptouch kanske är okej ändå. Bara hon inte är för nära ansiktet, för hon luktar illa. Okej, hon kan få jaga mig då, men jag tänker inte hålla igen på tempot. Okej, jag sänker tempot lite så kanske krypet kommer ikapp. Hmm, hon kanske duger till att leka med ändå? Okej, hon är lite festlig när allt kommer omkring...

Reka tycker:
Det var ju inte direkt lattjo att mötas av en blänkande tandrad i sitt nya hem. Bättre att leka med matte än med det där stora, fula hundtrynet tyckte Reka. Fast det är ju kul med kompisar på fyra ben också, så nog var det väl bäst att se om det inte gick att få fart på den gamla surtanten. Hon verkar mest försöka låta farlig.

Sagt och gjort, lekställning, påhejande valpvoff och oemotståndlig rejsing runt på tomten. Från en säker plats inne i ett buskage vågade hon sedan ge sig i kast med riktiga tigerhopp ut på Elsa. Tjohoo, jag ska fälla dig, tant! Och det gjorde hon!

Ja, det ska allt bli spännande det här när Reka snart rejsar runt på kontoret.