Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


måndag, mars 28, 2011

En lyckad helg

Det blev en lyckad helg för StockholmsBuss:

A/ Vi tog guld med Segeltorps hockeytjejer. För den initierade visas här en bild från morgonens DN. Vår buss syns tydligt. I två säsonger har vi haft nöjet att köra dessa tjejer land och rike kring för att leta guld. Vi lyckades förra säsongen och även i år hittade vi, lite överraskande faktisk, guldet i Norrköping.


B/ Vi körde Tyresö-Trollbäckens Innebandylag tillbaka till innebandyns Superliga. En minst lika vass och svår uppgift som att hitta hockeyguld.

Som sagt, i stort sett en lyckad och trevlig idrottshelg.